عوض کردن سیم بکسل آسانسور

 

دلایل مختلفی باعث آسیب دیدن سیم بکسل آسانسور و شکستگی رشته های آن می شود،

 

بب

   

اگر تمام  سیم بکسل ها، که روی فلکه موتورگیربکس یا گیرلس می افتد، آسیب دیده باشند باید عوض شوند ولی اگر یک یا چند سیم بکسل  فلکه موتورگیربکس یا گیرلس آسیب دیده اند ، باید کارشناس متخصص پس از بازدید از مابقی سیم بکسلها نظر دهد،

اما اگر وضع ظاهری سیم بکسلها و همچنین شیار های فلکه که سیم بکسل ها در آن قرار دارند، نشانی از خوردگی و سایش و یا اصطلاحا" در بعضی نقاط سیم بکسل ها برق نیافتاده باشد، نیاز به تعویض نیست.
اما اگر قرار است از سیم بکسل مرغوب آلمانی  استفاده گردد بهتر است با بقیه سیم بکسلها بصورت یکجا تعویض شود.
قیمت سیم بکسل مرغوب نیز با نوع نامرغوب نیز حدودا" ۱۰۰% الی ۲۵۰% و گاهی بیشتر تفاوت قیمت دارد.
در صورتیکه قرار است سیم بکسل تعویض گردد باید کنترل های لازم و اصلاحاتی در خصوص:

  • کشش یکنواخت سیم بکسل های آسانسور
  • جلوگیری از ناهماهنگی کشش سیم بکسل
  • عدم سرخوردگی سیم بکسل آسانسور
  • تنظیم دقیق زاویه بتا
  • زاویه عبور سیم بکسل آسانسور
  • تراز بودن موتور
  • شاقول بودن فلکه اصلی گیربکس
  • و موارد دیگر انجام شود تا مجددا" سیم بکسلها دچار فرسایس نشود.

در رابطه با زنجیر جبران نیز می توانید با نصب قرقره های مربوط به مهار زنجیر جبران یا از دیگر تجهیزات مهار زنجیر جبران آسانسور استفاده نمود

لازم بذکر است که اگر زاویه آلفا در سیم بکسل ها رعایت نشود نه تنها باعث آسیب دیدگی سیم بکسل میشود، بلکه شیار فلکه موتور هم ساییده می شود

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی درباره تعویض سیم بکسل آسانسوربا همکاران ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناس برای بازدید از محل مربوطه اعزام شود و در صورت نیاز سیم بکسل ها تعویض شوند.

 

کلوز لوپ کردن موتور آسانسور با بستن اینکودر

 

تفاوت سیستم های open loop. و close loop در چیست و چه مزایا و معایبی دارند؟ کار اینکودر در آسانسور چیست؟

  • درایو مجهز به سیستم Open Loop را می توان در آسانسورهای با سرعت ۱m/s و با موتورهای ۹kw استفاده نمود.

در سیستم Open Loop هیچگونه فیدبک و اطلاعاتی از سرعت موتور توسط Encoder به درایو برگردانده نمی شود و کنترل سرعت موتور توسط درایو، آنهم از طریق مشخصات جریان و ولتاژ و اختلاف فازهای بین آنها و مشخصاتی از این موارد انجام می گیرد.

  • اما در سیستم Close Loop از یک شفت انکودر برای ارائه اطلاعات وضعیت حرکت موتور به درایو بهره می برد.

با استفاده از Encoder تعداد زیادی پالس به درایو ارسال شده که تعداد و فرکانس ارسال شده، متناسب با گردش موتور می باشد.
لذا درایو با پردازش دقیق پالسها می تواند کنترل دقیقی بر روی حرکت موتور و به طبع آن حرکت نرم کابین داشته باشد.

Figure-3_imagelarge

و مطالب تکمیلی:

در سیستم های Close Loop و Open Loop آسانسورهای با سرعت ۱m/s کنترل سرعت بر اساس "منحنی سرعت خزشی" (Creepy Speed) انجام می پذیرد.

در منحنی فوق سرعت بر اساس شیب تعریف شده و با حداکثر مقدار(پنجاه هرتز) می باشدو سپس با فعال شدن سنسورهای اندازه گیر دور انداز، سرعت موتور برای توقف به سرعت خزشی کاهش می یابد(حدود پنج هرتز) و در پایان به کمک سنسور توقف، فرمان توقف با مدار ارسال می گردد.

ضمنا" سیستم دسترسی مستقیم" (Direct Approach) نیز فقط بر روی سیستم Close Loop قابل نصب است.

با نصب این سیستم:

  • افزایش سرعت سرویس دهی و صرفه جویی در زمان را بدست خواهیم آورد
  • یکسان سازی کیفیت سرویس دهی در کلیه طبقات فراهم می شود.
  • پیوستگی در تغییرات سرعت و حذف تنش های متاثر از دور انداز سریع
  • فراهم شدن نمایش مقدار حطای عبور از سنسور
  • امکان اندازه گیری فواصل بین سنسورها
  • افزایش دقت در توقف همسطح کابین در طبقات

لذا استفاده از سیستم دسترسی مستقیم برای آسانسورهای با سرعت بیش از یک متر بر ثانیه و ساختمانهای پر ترافیک یک راه حل مطمئن و مناسب می باشد.

منبع:پارس لیفت

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره درباره اینکودر موتورگیربکس و موتورگیرلس با همکاران ما تماس بگیرید

برای اطلاع از قیمت انکودر آسانسور برای موتورگیربکس یا موتورگیرلس کلیک کنید